Home  /  Service  /  FAQ

FAQ

Veel gestelde vragen



Advies

Natuurlijk, wij denken graag met je mee. Onze productspecialisten adviseren je geheel vrijblijvend over inzet van onze producten. Onze projectenafdeling zoekt samen met je naar oplossingen en onze buitendienstmedewerkers komen graag bij jou op locatie kijken voor een op maat gesneden advies. Bij Rolight is advies altijd vrijblijvend, het verplicht je tot niets.

 


Bestellen

  • In principe kan elke consument en elk bedrijf, met een inschrijving bij de K.v.K., bij Rolight goederen bestellen.
  • Rolight heeft een groot aantal actieve steunpunten waar u, veelal zonder extra kosten, materialen kunt bestellen.
 

 

  • Neem telefonisch contact (053- 432 06 44) op en geef uw order door.
  • Stuur een email naar info@rolight.nl
  • Bestel online in onze webshop
 

 


Voorraad

Onze verkopers kunnen u direct vertellen of en hoeveel goederen er op voorraad zijn. Daarnaast wordt er ook een voorraadindicatie in de webshop getoond. Reguliere producten proberen wij zo goed mogelijk op voorraad te houden.

 


Levertijd

Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u van Rolight een orderbevestiging. Hierop staat de geplande verzenddatum vermeld. Dit is de datum waarop wij verwachten de goederen naar u te kunnen versturen. Deze datum is altijd onder voorbehoud.
Bestellingen die geplaatst zijn voor 12:30 uur worden, indien op voorraad, dezelfde dag verstuurd. In de regel kunt u verwachten dat de zending de volgende werkdag wordt aangeboden (echter kunnen wij dit niet garanderen).

 


Bestelling annuleren

In veel gevallen is dat geen probleem. Echter, Rolight is een “business to business” handelsonderneming. Hiervoor gelden andere regels dan bij verkoop aan particulieren. Een geplaatste bestelling is bindend. Als het echter materialen betreft die wij regelmatig verkopen, is retourneren, na overleg met onze verkoop, veelal geen probleem.



Betaling

Er zijn bij Rolight verschillende mogelijkheden.

  • Contant (alleen als je de producten komt ophalen bij onze verkoopbalie).
  • Per pin (alleen als je de producten komt ophalen bij onze verkoopbalie).
  • Vooruitbetaling.
  • Automatische incasso.
  • Op rekening.
  • Directe betaling in onze webshop (o.a. iDEAL, creditcard en Bancontact).
 

 

Je kunt goederen af komen halen aan onze verkoopbalie. De betaling kan dan à contant geschieden (indien er met je een andere betaalafspraak is gemaakt is contante betaling niet verplicht). Pinnen is ook mogelijk.

Het is mogelijk om goederen op rekening geleverd te krijgen. Voorwaarde is wel dat je een bedrijf hebt (ingeschreven bij de K.v.K.). Voordat wij overgaan op levering op rekening, is er altijd overleg tussen jouw en één van onze verkopers. Samen denken we na over de benodigde kredietruimte.

 

Verzendingen kunnen tegen vooruitbetaling, onder rembours of op rekening. Op de orderbevestiging staat de betaalafspraak, die met jouw voor deze order gemaakt is, vermeld.

 

Een kredietlimiet kan op meerdere manieren tot stand komen. Onze financiële administratie kan u hierover alle informatie geven. Al onze leveringen op rekening vinden plaats onder de voorwaarden die gesteld zijn door onze kredietverzekering. Het advies dat zij ons verstrekken is bindend bij de bepaling van de hoogte van uw krediet.

 


Leasen

Het is bij Rolight ook mogelijk om voor aankopen een leaseovereenkomst af te sluiten. Snel en eenvoudig. Of het nu gaat om truss, dimmers of een stuurtafel, je kunt onmiddellijk over jouw aankoop beschikken nadat je onze leaseovereenkomst bent aangegaan.* (*Acceptatie na positieve toetsing door leasemaatschappij.) Informeer naar de mogelijkheden.

 


Afleveren & verzendkosten

  • Particulier: Rolight levert voor consumenten franco vanaf €50 inclusief BTW. Onder de €50 berekenen wij verzendkosten van €7,50 inclusief BTW.
  • Zakelijk: Voor bedrijven levert Rolight franco vanaf €250 exclusief BTW. Bij bestellingen onder de €250 wordt een handelingstoeslag van €10 exclusief BTW berekend.

  • Uiteraard mag je jouw bestelling ook bij ons afhalen.

 

  • Goederen besteld voor 12.30, worden dezelfde (werk)dag verzonden.
  • Goederen na 12.30 worden een werkdag later verzonden.
  • Voor backorders geld de afgegeven levertermijn in de orderbevestiging.
  •  

 

Rolight heeft een afhaalbalie. Deze is gedurende onze werktijden geopend (09:00 tot 17:00). Hier kun je goederen afhalen.

 

Dat kan. Geef bij de bestelling aan wat het afleveradres moet zijn en controleer dit goed op de orderbevestiging die je van ons ontvangt. Via onze webshop kun je ook een afwijkend afleveradres opgeven.

 

Heb je speciale wensen over de aflevering van de zending, neem dan contact op met Rolight. We kunnen samen kijken wat er mogelijk is. Je hoort dan ook of hier extra kosten aan verbonden zijn.

 


Service

Wie bij Rolight materialen koopt, is verzekerd van een prima service en backup. Onze monteurs staan klaar om jouw materialen te onderhouden. In geval van nood is één telefoontje voldoende om aan huis een probleem opgelost te krijgen.
Wil je graag dat jouw materialen een periodieke onderhoudsbeurt krijgen? Dan kunnen wij hiervoor een onderhoudscontract aanbieden. Neem hiervoor contact op met één van onze verkopers.

 


Garantie

Op al onze goederen geven wij de door de leverancier opgegeven fabrieksgarantie. In principe geeft Rolight geeft op alle producten 2 jaar garantie, tenzij nadrukkelijk anders beschreven. Zie tevens onze leveringsvoorwaarden

 


Retourneren

Voordat u, om welke reden dan ook, goederen naar Rolight gaat versturen is het zeer aan te bevelen vooraf contact op te nemen met één van onze verkopers. Zij vertellen u graag over de wijze, mogelijkheden en eventuele extra kosten die hieraan verbonden kunnen zijn. Heeft u contact met onze verkoop gehad, dan kunt u hier de retourzending aanmelden. Stuur deze mee met uw zending.

 


Wederverkoper worden

Wij staan altijd open om hierover te praten. Neem contact op met ons (053 - 432 06 44) en één van onze buitendienstmedewerkers zal met jou een afspraak maken. Tijdens dit gesprek kunnen we kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.